Retourneren en garantie
Ben je toch niet tevreden met je bestelling zoals je had verwacht? Hieronder vind je veelgestelde vragen van onze klanten over retourneren. Staat jouw vraag er niet tussen? Aarzel niet om ons te mailen of te bellen, we helpen je graag!
Wat vervelend! We hebben ons best gedaan om jou te helpen bij het vinden van een plant die goed bij jou en je interieur past. Mocht je toch willen annuleren, dan kan dat uiteraard zonder opgaaf van reden binnen 14 dagen na ontvangst van de bestelling. Je hebt dan nog 14 dagen om de zending aan ons te retourneren. We willen je vriendelijk verzoeken om planten zo snel mogelijk terug te sturen, zodat ze in goede conditie bij ons aankomen.
Als je blij bent met je plant of ander product maar het is kapot of in slechte conditie aangekomen, zullen we zorgen voor een passende oplossing. Dit is natuurlijk niet de bedoeling! Neem hiervoor contact op met onze klantenservice.
Als een product niet overeenkomt met de beschrijving op de productpagina, bieden we twee opties aan. Als we denken dat het product nog gered kan worden en dit de moeite waard is, geven we je een korting. Je hebt ook altijd de optie om kosteloos een nieuw product te ontvangen. De keuze is aan jou!
Binnenplanten en buitenplanten – 2 maanden plantgarantie
Als een plant beschadigd is, niet bloeit terwijl dat wel zou moeten of om welke reden dan ook niet meer gezond is, zullen we de plant zonder extra kosten vervangen. De garantievoorwaarden zijn:
- Stuur je eerste klacht binnen 2 maanden na de bezorgdatum.
- Je eerste bericht moet duidelijke foto’s bevatten van de hele plant, een close-up van de potgrond en de bladeren.
- De plant moet in het bezit zijn van de persoon waar hij is bezorgd.
- Als de plant beschadigd is door verkeerde behandeling (anders dan wat we op de productpagina aangeven), hebben wij het recht om de garantie niet toe te passen. We zullen echter altijd proberen te helpen om de plant weer gezond te maken!
Andere niet-levende producten
Sommige producten hebben een fabrieksgarantie. Als dat het geval is, wordt deze garantie meegeleverd in de verpakking van het product.
Als je je bestelling wilt annuleren (en dus de overeenkomst met ons wilt ontbinden), is het fijn als je de ontvangen artikelen inpakt zoals ze zijn aangekomen en onze verzenddoos gebruikt. Zo komen ze het beste bij ons terug en kunnen we op zoek gaan naar een nieuwe eigenaar voor ze! Als onze verzenddoos al bij het oud papier ligt, kun je het retourneren in een eigen doos op eigen risico doen.
Je kunt jouw pakket(ten) gemakkelijk naar de dichtstbijzijnde DHL-locatie bij jou in de buurt brengen. Dit is helemaal gratis, zolang je eerst contact met ons opneemt! We zullen je dan de instructies geven die je nodig hebt voor het retourproces.
Wil je met een andere bezorger verzenden? Dat kan ook, maar de kosten zijn dan wel voor eigen rekening. We vragen je ook hiervoor eerst contact met ons op te nemen voordat je het pakket retour stuurt.
Als je om welke reden dan ook geen contact met ons wilt opnemen, kun je jouw bestelling naar het volgende adres sturen. Houd er wel rekening mee dat de kosten van deze zending dan voor eigen rekening zijn:
Plantviseur Doorvaart 2a 9101RE Dokkum
We zullen het volledige aankoopbedrag zo snel mogelijk terugstorten, inclusief eventuele transactiekosten en/of verzendkosten voor de heenzending, en in ieder geval niet later dan 5 dagen na herroeping. De terugbetaling zal worden gedaan met hetzelfde betaalmiddel als waarmee de oorspronkelijke transactie is verricht. We mogen wachten met terugbetaling totdat we de goederen hebben teruggekregen of totdat jij hebt aangetoond dat je de goederen hebt teruggezonden, afhankelijk van welk tijdstip eerder valt.
Voor alle producten die je online koopt, geldt standaard een bedenktermijn van 14 dagen na ontvangst van de producten waarbinnen je van de aankoop kunt afzien. Nadat je ons hebt laten weten dat je de aankoop wilt annuleren, heb je nogmaals 14 dagen de tijd om het product terug te sturen. Dit wordt het herroepingsrecht genoemd. Er is echter een uitzondering voor bederfelijke producten, zoals sommige planten. Dat vinden we niet zo vriendelijk, dus bij ons kun je binnen 14 dagen alle producten retourneren, inclusief kamerplanten. Als de planten echter niet goed zijn behandeld gedurende de bedenktermijn, kunnen we de waardevermindering die daarvan het gevolg is bij je in rekening brengen (dit kan oplopen tot 100% van de aanschafwaarde).